memo wydruk

Basia Wrzos i żywioły - materiały dodatkowe

Na tej stronie znajdziesz dodatkowe materiały do wydruku, dzięki którym odkrywanie świata z dziećmi będzie jeszcze ciekawsze. Przykłady są opracowane na podstawie książki "Basia Wrzos i żywioły". Do każdego z nich przygotowaliśmy opis metodyczny z punktami podstawy programowej dla klas 1-3 szkoły podstawowej, który można zrealizować dzięki zaproponowanym projektom.

Gra Memo

Gry typu memory są znane nam wszystkim. Czemu więc nie przygotować własnych? Takich, które już na etapie tworzenia będą rozwijały umiejętności uczniów, a potem pomogą im zapamiętać to, czego się akurat uczą. Wykorzystajmy więc niespożytą kreatywność dzieci na co dzień.

Żeby stworzyć grę memo, wystarczy wydrukować, najlepiej na niego grubszym papierze, pusta formatkę z pliku pdf, zamieszczonego powyżej. 

Kolejnym krokiem będzie wybranie tematu gry. Może to być, jak w załączonym przykładzie przypadek tonięcia (lub nie) przedmiotów, powtórka z przeprowadzonego przez Was dowolnego doświadczenia lub wycieczki.

Chcesz poznać moje pomysły na aktywności z grą memory? Zapytaj, jak uzyskać dostęp do projektu "Basia Wrzos i gra memory": kinga@rozwijamysie.pl

W projekcie:

  1. Do pobrania
  2. Jak efektywnie przeprowadzić uczenie się z tworzeniem gry memo
  3. Zasady gry w memory
  4. Zabawa w powtórki
  5. Powtórz sekwencję
  6. Układamy według wybranej zasady
  7. Dodajemy, odejmujemy, a może i dzielimy?
  8. Snujemy opowieści o wodzie
  9. Podstawa programowa dla klas 1-3

Notowanie graficzne

Opis, jak wprowadzić notowanie graficzne do pracy z dziećmi, już wkrótce. 

Książki z serii "Basia Wrzos i żywioły"

Książka "Basia Wrzos i Żywioły. Woda", Kinga Willim

Książka do wspólnego czytania dla dorosłych i dzieci, zarówno w gronie rodzinnym, jak i w szkole, przedszkolu czy na świetlicy. Dla każdej instytucji prowadzącej zajęcia z dziećmi.

Więcej...